I Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Wyszkowie

Kategoria:
Autor: Chaciński Wojciech | Kategoria: Uroczystości i wydarzenia | Data: 2012-02-21
Jak ferie, to do ... Anglii!
Oto jak nasz ostatni wyjazd opisuje uczennica klasy II d, Kinga Kowalska. Piękne zdjęcia wykonała Karolina Mikołajczyk z klasy II g. Galeria zdjęć
16 stycznia 2012r. spod I LO 35 osób wraz z opiekunami wyruszyło na wycieczkę do Anglii. Dojechaliśmy z Wyszkowa przez Niemcy, Holandię i Belgię do francuskiego miasta Calais, skąd popłynęliśmy promem do Dover i dotarliśmy do celu.
Zwiedziliśmy Greenwich, gdzie przebiega południk Oo. Podziwialiśmy cudowną panoramę miasta. Dotarliśmy do stacji metra, przedostaliśmy się do Tower Bridge- najpopularniejszego mostu zwodzonego na Tamizie, po czym wybraliśmy się do Twierdzy Tower, kiedyś więzienia królewskiego, z którego nie było możliwości ucieczki. Pierwszego dnia popłynęliśmy również w krótki rejs po Tamizie. Następną atrakcją miała być przejażdżka London Eye lecz było akurat w remoncie. Udaliśmy się metrem na miejsce zbiórki skąd odebrały nas angielskie rodziny.
Następnego dnia zaczęliśmy od rezydencji brytyjskich monarchów Buckingham Palace. Zobaczyliśmy tam uroczystą zmianę warty. Oglądaliśmy Parlament oraz symbol Wielkiej Brytanii- Big Ben- dzwon zawieszony na wieży zegarowej. Byliśmy w miejscu koronacji królów Anglii- Opactwie Westminsterskim, które od XIII stało się też miejscem pochówku zasłużonych osób. W National Gallery było mnóstwo dzieł znanych malarzy, jak „Słoneczniki” Van Gogha. Mieliśmy okazję odwiedzić British Museum , gdzie największe wrażenie na uczestnikach wycieczki zrobiły mumie egipskie. Z Natural History Museum zapamiętamy słynnego tyranozaura Rex’a, a z Madame Tussaud’s Gallery wiele figur woskowych sław i celebrytów. Udaliśmy się na Oxford Street, gdzie wydaliśmy swoje „fortuny”, gdyż to ponad 3 kilometry sklepów.
Podczas wycieczki nie zabrakło wizyty w Warwick Castle, naprawdę niezwykłym zamku. Tam zwiedzaniu towarzyszyły zapachy i odgłosy istot żyjących za czasów jego powstania. Do szczytu najwyższej wieży budowli prowadziło 530 schodków. Warto je było pokonać dla pięknych widoków angielskich domków, krajobrazów i charakterystycznych pastwisk pełnych owiec. Wizyta w Anglii pozwoliła nam również odwiedzić Stratford- miasto rodzinne Szekspira. Mogliśmy tam zobaczyć dom narodzin poety. Kolejnym miastem był Oxford, gdzie zwiedzaliśmy jeden z college’ów. Mieliśmy też okazję przebywać w sali, gdzie nagrywano scenę jednej z części „Harry’ego Pottera”. Kolejnym celem było China Town. Jako, że był to okres nowego roku chińskiego, wszystkie budynki i ulice udekorowane były rozmaitymi ozdobami.
Ostatnim punktem naszej wyprawy była robiąca wrażenie Katedra w Canterbury. Po wysłuchaniu ciekawych informacji na jej temat wyruszyliśmy w 24-godzinna drogę powrotną. 22 stycznia w niedzielę dotarliśmy do Wyszkowa. Była to niezapomniana wycieczka, która pozwoliła nam poznać angielskie zwyczaje, doskonalić język angielski i zobaczyć cudowną Wielką Brytanię.

Kinga Kowalska
[Galeria zdjęć] [Powrót do aktualności >>]

© I Liceum Ogólnokształcące im. C. K. Norwida w Wyszkowie. Wszelkie prawa zastrzeżone. 2005-2016 r.